2. júl 2024|
BBC micro:bit

Využitie BBC micro:bitov na vyučovaní biológie

Využívanie moderných technológií vo vzdelávacom procese prináša množstvo výhod a otvára nové možnosti pre interaktívne a praktické učenie. Jedným z vynikajúcich nástrojov, ktorý môže výrazne obohatiť hodiny biológie, je BBC micro:bit.


Využívanie moderných technológií vo vzdelávacom procese prináša množstvo výhod a otvára nové možnosti pre interaktívne a praktické učenie. Jedným z vynikajúcich nástrojov, ktorý môže výrazne obohatiť hodiny biológie, je BBC micro:bit. Micro:bity obsahujú rôzne senzory a majú množstvo rozšírení, ktoré umožňujú vytvárať projekty využiteľné aj na biológii.

Jedným z najzaujímavejších projektov, ktoré môžete so svojimi študentmi vytvoriť, je ekologický skleník. Pomocou teplotného senzoru a senzoru vlhkosti pôdy môžu žiaci sledovať, prípadne regulovať podmienky v skleníku, čo im umožní lepšie pochopiť, ako teplota a vlhkosť ovplyvňujú rast rastlín. Pomocou micro:bitu môžu žiaci nastaviť upozornenia alebo automatické spúšťanie zavlažovania, keď pôda dosiahne určitú úroveň sucha. V tomto období môžeme využiť teplo zo slnečného žiarenia, skleník umiestniť von a ak presiahne určitú hranicu teploty, môže sa automaticky otvoriť okno skleníka, ktorým sa vzduch a vlhkosť vyvetrá. Tento projekt je ideálny na diskusiu o dôležitosti vody pre rastliny a ako rôzne typy pôdy zadržiavajú vodu.

Okrem toho vieme tieto údaje aj zaznamenávať a vyhodnocovať, aké podmienky potrebuje rastlina v rôznych fázach svojho života. Tomu vieme následne prispôsobiť aj parametre skleníka, v ktorom má mať rastlina optimálne podmienky.

Pomocou micro:bitov môžeme pozorovať aj niektoré telesné parametre. Môžeme tak skúmať vzťah medzi obehovým, dýchacím, svalovým a nervovým systémom, napríklad zostrojením vlastného merača srdcového tepu.

Integrácia moderných technológií do vzdelávania umožňuje žiakom lepšie pochopiť komplexné biologické procesy a aplikovať svoje znalosti v reálnom svete. Takéto projekty podporujú kritické a tvorivé myslenie, riešenie problémov a tímovú prácu. Navyše, interaktívne učenie a praktické skúsenosti môžu zvýšiť ich záujem o prírodné vedy a technológie.